dilluns, 17 de desembre del 2012

Una miqueta sorprés.

He assistit, entre sorprés i esperançat, a la sentència que deixava sense validesa l'autoritat del Govern de la Generalitat Valenciana per impedir les emissions de TV3 al País Valencià. Després, he escoltat als uns i als altres i continue expectant.
El que més m'ha cridat l'atenció, però, han sigut les declaracions del nostre president, l'Honorable Alberto Fabra, afirmant que TV3 es podrà tornar a vore si i només si, el govern català "se compromete a respetar la lengua y las señas de identidad del pueblo valenciano...". Tot això ho dia en castellà. De manera que vaig anar al meu televisor, que en tinc un, i vaig anar passant cadenes. Vaig vore que puc sintonitzar TeleMadrid, TeleAndalucía, La CNN en anglés, MTV, AlJazeera també en anglés, i moltes altres. Tot això, gràcies al paquet bàsic del plus, no us aneu a pensar. I em diguí: Vols dir que AlJazeera fa massa cas, de nosaltres? Es preocupa molt, de les "nuestras señas de identidad propia y de la lengua que nos caracteriza?" (la valenciana, dicen.
Crec que no. Que ells, pel que vaig vore, donaven un butlletí de notícies, i triaven les que més els interessaven de tot el Món.
Conclusió primera: Puc vore la tele en castellà, en anglés, en rus (m'oblidava de Russia Today, que també es pot vore en anglés), però no puc vore TV3.
Conclusió segona: Doraemon o Shin Chan en castellà em sonen falsos, com de mentida. I com no m'agraden, no els mire.
Conclusió tercera: M'ha explicat el meu fill que hi ha un programa que et permet baixar-te els programes de la xarxa, de bades, i després vore'ls pel televisor. I he comprovat que és veritat i que funciona!
Per tant,
Algú s'entesta en posar portes al camp quan ja està clar que no serveix per a res. A més, aquest algú sembla que només sap parlar, i no massa bé, una llengua: el castellà. De manera que he decidit millorar el meu anglés. Per si he d'entendre del tot els telenotícies de Russia Today, de la CNN o d'AlJazeera. Més que res, per si em vulneren la idiosincràsia, alguna senya d'identitat o lguna cosa semblant. O, senzillament, per saber què passa, més enllà de les porte del camp. I, certament, és sorprenent que poc interessem a la resta del Món. Em fa l'efecte que Espanya és molt important. Molt. Però quasi exclussivament per als espanyols. I per a les seues senyes d'identitat.